onsdag 28. januar 2009







Vi skulle legge ut tre bilder av smykker.



Minst 1 som man liker, og minst 1 man ikke liker.



Så jeg har funnet 2 jeg liker, og 1 jeg ikke liker.
Det første er ikke fint i det hele tatt. Det ser ut som ei smekke til småbarn, og fargene krasjer helt! Ikke nok med det er det laget med perler, det var lite attraktivt, og jeg ville gjort det meste for ikke å ha måtte gå med det... Noen gang!
Det andre synes jeg var utrolig søtt.
Det siste var stilig, orginalt og ett kjede jeg nå har utrolig lyst på det selv. Jeg liker at det ikke bare er et vanlig '<3' hjerte, men ett som ser ut som et ordentlig hjerte, som faktisk pumper blod.



*Det bildet som ikke kom med i forrige innlegg*

P.T.F timer/Photoshop


I P.T.F timene har vi drevet med photoshop. Filter og tekst.
De første bildene er fra den såkalte "Ego-oppgaven" hvor vi skulle bruke forskjellige filtere til å redigere 2 bilder av oss selv.


Tekstene har vi brukt både vannrett og loddrett. Og 'mask tool', som gjør at man får en stilig effekt, som gjør at man kan få ett annet bilde inn i teksten, eller få teksten til å være bildet, men bare at det kommer "utover".

REFLEKSJONSNOTAT



Først fant jeg ut hvilken stemning jeg ville ha, og laget skisser av ideene. Jeg laget deretter arbeidstegninger, og gjorde farge utprøvinger.
Jeg laget to tallerkener i keramikk, disse har jeg valgt å ha svart og rød glasur på, men det ble et veldig ujevnt resultat, så jeg spray lakkerte de senere. Så jeg har lært at neste gang skal jeg ha et tykkere lag glasur.



Jeg har også dekorert glassene veldig lett. Egentlig skulle jeg ha hatt med noen lys jeg skulle lage også, men det var ikke tid til å få laget de tilslutt. Jeg hadde ikke noe bestikk eller servietter til bordet, så jeg fant noen enkle servietter og plast bestikk, som jeg spray lakkerte som en nødløsning. Jeg har også en enkel rose på bordet som jeg har enkelt sprayet på litt sølvspray.

Sluttproduktet ble ikke som jeg helt hadde tenkt det, men det ble greit nok. Kunne gjerne ha hatt noen andre servietter, bestikk og kanskje litt mer gjennomførte småting. Blikkfanget på bordet er etter min mening serviettene, fordi de har en lysere farge som trekker mye oppmerksomhet. Jeg valgte å bruke et litt romantisk tema, for jeg synes det er et tema som er på en måte enkelt å gjennomføre, men vanskelig å få det til å se ordentlig bra ut. Dette prosjektet har fått meg til i fremtiden å tenke ordentlig igjennom hvordan jeg vil det skal se ut, og se om det funker før jeg gjør noe.